Yoga

Hamile Yogilates Dersleri

Pilates, Joseph Pilates tarafindan birinci dünya savasinda yaralanan askerlerin rehabilitasyonu için gelistirilmis bir tekniktir. Zaten ana hareketlerin tümü yoga haeketlerinden türemistir. Yogilites'te yoga ve pilates hareketleri birlikte kullanilir. Ayrica bu hareketlerin zaman içerisinde, vücudu daha ince bir forma soktugu, kaslari saglamlastirarak düzgün ve siki bir beden sagladigi fark edilmistir. Yogilates hareketleri ayrica bazi sakatliklari daha çabuk iyilestirdigi için yardimci tedavi olarak özellikle Amerika'da ve dünyada yaygin olarak kullanilmaktadir. Yogilates agirlikli olarak karin kaslarini da kullanmaktadir. Bu kaslara merkez kaslari da denmektedir.

Yoga derslerimz hakkinda daha detayi bilgi ve kurs ücretlerimiz için bizimle irtibata geçebilirsiniz.



Yogilates her yasta ve durumda yapilabilecek bir uyulamadir

Yogada kullanilan nefes tekniklerine ilave olarak tekrar yapilan hareketlerde özel pilates nefes teknigi hareketlere eklenir. Pilates nefes ve hareket koordinasyonunu saglayan bir ögretidir. Dersler sirasinda nefes kapasitesi artar, vucuda daha fazla oksijen girer ve düzgün nefes çalismalari ile kanda laktik asit birikmedigi ve toksinler nefesle atildigi için dersten sonraki günlerde vücutta herhangi bir agri ortaya çikmaz. Yoga da denge önemlidir, pilates te ise ana kas guruplari. Yogilates te iste bu iki önemli özelligi birlikte kullanir. Ayrica karin kaslari üzerinde daha yogun hareketler çalismalara önem katar. Yalnizca Hamile Yogasinda karin hareketleri ilave edilmez.

Kullanilan nefes teknikleri kalp ve tansiyon rahatsizliklari olan kisilerde son derece yararli etkiler ortaya çikartir. Sürekli hareketsiz çalismaktan dolayi bel ve sirt agrisi çekenler ve bedensel rahatsizliklari olanlar (fitik,skolyoz,ankilozan vs.) güçlenen kas yapisi ile birlikte bu agrilardan kisa sürede kurtulurlar. Vücudunda sarkmalar ve yaglanmadan dolayi deformasyon olan kisiler de siki ve biçimli bir siluet için Yogilates yapabilirler.

Yogilates çalismalari yüksek tempolu ve ani hareketlerden olusan Aerobik-Step çalismalarinin tam aksine vücudun temel ritmi sayilabilecek soluk alma ve verme ritminde yapilir. Ayrica profosyonel bir egitimci ile birlikte yapilan Yogilates çalismalarinda kandaki oksijen seviyesi hep yüksek kaldigindan daha çok enerji harcarsiniz. Dersten sonra ilk olarak cildinizde olmak üzere bu etkiyi hemen fark edebilirsininiz. Ayrica nefes teknikleri düzenli uygulandigindan HAMILELERDE bebegin gelisimi de çok iyi ve saglikli olur. Bulantilariniz artik hiç olmaz yada olursa nefes teknikleri ile bunlari geçistirebilirsiniz.Yogilates yer ve zamana bagli olmadan yapilabilecek bir uygulamadir. Uygun ve profesyonel bir egitimle is yerinde de kisa süreli Yogilates çalismalari yapilabilir.

Sonuç olarak Yogilates bedeni tepeden, tirnaga yeniler. Yapilan egzersizler, vücudu sikislastirip forma sokar. Daha çok nefes teknigi kullanmak ve ögrenmek firsatina kavusursunuz. Eksersizler, karin ve sirt bölgesini ayni oranda güçlendirdigi için saglam bir durus ve iskelet ortaya çikar. Sakatlanmalar asla olmaz ve olusmus olanlarda gün be gün düzelir. Fiziki dayaniklilik artar, Metabolizma hizlanir. Huzurlu, güçlü ve saglikli bir bedene kavusulur.